söndag 24 januari 2010

Den långa januari!


Vad gör du i januari? frågade en kompis till mig. Jag svarade att jag  hinner knappt med allt, trots att det inte finns många kunder. Den första veckan måste jag vara färdig med inventeringen, sedan putsa alla smycken och hyllor, skylta om, förbereda redovisningen, m.m. Det har gått nästan halva månaden och det finns massor kvar att göra.  Jag hann inte med allt, men vadå, jag är inte någon maskin. Nu ska jag ta det lungt! Semester? Nej! Lathet? Nej! Jag har problem med min axel som kommer att opereras i morgon... skrapa och fylla på med någonting, det blir bra till slut och jag kommer att röra min arm som när jag var ung. Trevligt!
När jag kommer tillbaka till jobbet finns en del att ta tag i. Jag ska ta ledigheten som en minisemester, sova lite mer och umgås med min man.
När jag är klar med axeln ska jag fixa alla andra krämpor! Det blir att köra med vänster pekfingervals ett tag. : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar