söndag 24 januari 2010

Vi väntar på julstressen!


Alla har förväntningar inför jul. En del önskar sig presenter, en del uppfylla sina drömmar, en del lycka och andra att bli lyckliga genom att uppfylla andras drömmar.
Idag märkte jag hur beroende vi är av julförsäljningen och flera gör vad de kan för att kunna klara av julstressen. För en time sedan träffade jag en rullstolsbunden man som ville lämna sina egna handgjorda kort hos mig i butiken. Han hade varit runt i hela staden och pratade med olika företagare och polisen för att kunna installera sig på allmän plats och sälja sina kort. Det tyckte jag att det var omänsklig att sälja utomhus med det här vädret. Det var självklart att jag tåg emot kortet för att visa för mina kunder och han fick tips på platser där han kunde sälja utan att offra sig, där jag själv har såld tidigare under julsäsongen.
Jag väntar fortfarande på julruschen och jag väntar inomhus. Jag är frisk och önskar mig inga julklappar. Jag är också beroende av försäljningen pga att fakturor måste betalas och jag vill fortsätta med verksamheten.
Mitt hjärta är tung idag av känslor pga hans situación. Jag vill förbättra attityden hos oss människor och börjar med mig själv men det är en kamp att ändra andras attityd. Hoppas att fler påverkas och att vi tillsammans har tid att bry oss om varandra.
God Jul till alla och jag väntar i min SILVERGROTTA på julstressen ändå.

1 kommentar:

  1. Livet är tufft... och självklart tuffare för de som jobbar hårt för kunna få lite mat hemma. Jag hoppas att den man kan få hjälp av någon och hitta någonstans att sälja sina produkter.
    Lycka till för dig och Visby Silvergrotta! hoppas att julruschen kommer snart.
    kram

    SvaraRadera