söndag 21 februari 2010

3 år Jubileum Visby Silvergrotta.

För 3 år sedan sammarbetade hela familjen för att få igång företaget Visby Silvergrotta
Min son Benjamin och jag åkte iväg till Mexico och hämtade smycken som jag hade beställd. Dottern Deborah och Jesper fick ta emot inredningen som skulle levereras och öppnade lokalen dagligen för det hantverkare som jobbade där. Göran beställde lampor, skyltar och alla detaljer som fattades till affären. Det var kämpig och stressigt hela tiden. Veckan innan invigningen jobbade alla till sent på kvällarna för att få allt på plats.

Efter 3 år tänker jag att allt arbete har givit mig mycket erfarenhet. Jag lär mig alltid något nytt om smycken, om silver och om vad kunder vill ha. Vi har fortfarande mycket att utveckla i företaget, och vi gör vårt bästa varje dag. Göran jobbar dagligen med vårat hemsidor. och jag jobbar i butiken. Barnen hjälper till i butiken när de är hemma på Gotland. Deborah, Jesper och Benjamin studerar på universitetet i Linköping.

Häromdagen kom till affären 3 kvinnor som blev förjust i alla smycken. De älskade smycken och designer. De sade att det käns att vara i "Silverlandet".
När folk uppskattar vårt arbete känns att allt som vi har jobbar för är inte förgiven. Det är bara att fortsätta och jobba vidare med vårt Visby Silvergrotta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar